درجه بندی نرم افزارهای سرگرمی
تبادل لینک
لینک دونی ادلیست
تبلیغات
افزایش ادلیست  یاهو  و افزایش بازدید سایت تضمینی
تبلیغات
درجه بندی نرم افزارهای سرگرمی
  • بازدید : (342)
اگر در هنگام خرید بازی های كامپیوتری بر روی جلد سی دی مربوطه را نگاه كرده باشید، حتما علامت "موسسه درجه بندی نرم افزارهای سرگرمی" را دیده اید. اما شاید هیچ گاه معنای آن علامت را متوجه نشده اید. در این مقاله كوتاه سعی كرده ام تا شما را با مفهوم نشانه های مربوطه و همچنین نحوه كار موسسه به صورت بسیار ساده، آشنا سازم.

موسسه درجه بندی نرم افزارهای سرگرمی كه در سال 1994 تاسیس شده است یك موسسه استاندارد محصولات چند رسانه ایست كه سالانه به طور متوسط 1000 بازی تولید شده را بر اساس محتویات آنها با 2 برچسب درجه بندی می كند: برچسب اول كه نشانه درجه مربوطه می باشد( این نشانه در قسمت جلوی بسته بندی نرم افزار درج می شود) و برچسب دوم كه مربوط به توضیحات بیشتر پیرامون درجه بندی برای خریدار می باشد كه در قسمت پشت بسته بندی نرم افزار بازی درج می شود. درجه بندی بازی ها بر اساس لیستی از شرایط و ضوابط مربوطه می باشد كه قبلا به عنوان فهرست ارزشیابی تصویب شده اند، مورد بررسی قرار گرفته و در انتها به آنها درجه ای اختصاص می یابد. از جمله این ضوابط می توان به وجود یا عدم وجود خشونت، وجود تصاویر سكسی و پورن، استفاده یا عدم استفاده از هرگونه تصاویر مشروبات الكلی و سیگار و یا مواد مخدر، هرگونه دیالوگ و یا تصویر از قماربازی، وجود یا عدم وجود برهنگی، نام برد. اكنون، آنچه در قسمت ذیل می خوانید شرح كامل نشانه های مورد استفاده بر روی محصولات درجه بندی شده می باشد:



 
 
EC -مطابقابق این درجه بندی، بازی كامپیوتری مورد نظر برای سنین 3 سال به بالا مورد استفاده است. سرگرمی و بازی مورد نظر دارای محتویات مناسبی برای سنین مربوطه می باشد كه والدین را از نگرانی نظارت بر محتویات بازی مربوطه بی نیاز می كند.
 
Everyone - مطابق این درجه بندی، بازی كامپیوتری مورد نظر برای سنین 6 سال به بالا مورد استفاده است. محتویات این درجه بندی می تواند شامل خشونت بسیار كم و یا شیطنت های زیركانه در بازی باشد!
 
Teen - مطابق این درجه بندی، بازی كامپیوتری مورد نظر برای سنین 13 سال به بالا مورد استفاده است. محتویات این درجه بندی می تواند شامل خشونت و یا صحبت و گفتار تا حدی ركیك نیز باشد
 
Mature - مطابق این درجه بندی، بازی كامپیوتری مورد نظر برای سنین 17 سال به بالا مورد استفاده است.
 
Adults - مطابق این درجه بندی، بازی كامپیوتری مورد نظر برای سنین 18 سال به بالا مورد استفاده است و به هیچ عنوان برای سنین زیر 18 سال توصیه نمی شود.
 
Rating Pending - بدین معناست كه محصول مورد نظر هنوز در مرحله امیتاز دهی و درجه بندی ست و هیچ درجه ای به آن اختصاص داده نشده است. این محصولات بعد از باز بینی و بررسی در آینده نزدیك دارای درجه مربوطه می شوند.

به نقل از www.cappuccinomag.com



افزایش ادلیست  یاهو  و افزایش بازدید سایت تضمینی
مطالب مرتبط
بخش نظرات این مطلب
آخرین نظرات ثبت شده برای این مطلب را در زیر می بینید: برای دیدن نظرات بیشتر این پست روی شماره صفحه مورد نظر در زیر کلیک کنید:
بخش نظرات برای پاسخ به سوالات و یا اظهار نظرات و حمایت های شما در مورد مطلب جاری است.
پس به همین دلیل ازتون ممنون میشیم که سوالات غیرمرتبط با این مطلب را در انجمن های سایت مطرح کنید . در بخش نظرات فقط سوالات مرتبط با مطلب پاسخ داده خواهد شد .
شما نیز نظری برای این مطلب ارسال نمایید:
نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: